Een lange reis naar Custer - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Een lange reis naar Custer - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Een lange reis naar Custer

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

08 September 2017 | Verenigde Staten, Custer

Het is nog donker als we vandaag vertrekken naar de plaats Custer in de staat South-Dakota (600 km). Nadat we weer hebben ontbeten bij Egg & I is het gelukkig al voldoende licht geworden om de rit door de Rocky's te starten. Na zo'n anderhalf uur laten we de hoge bergen achter ons en rijden door een landschap, zó mooi dat 'n beetje Limburger er geel en groen van nijd van zou worden. Dát zijn pas glooiende heuvellandschappen. Eén nadeel: het zijn er wel heel erg veel achter elkaar. Er komt geen eind aan, mijl na mijl na mijl de ene heuvel na de andere. Om toch onderweg wat afleiding te hebben, is het maar goed dat er op de route de nodige geocaches liggen. Uit eindelijk vinden we vandaag geocaches in vier verschillende staten.

In de staat Nebraska hebben we een 'kunstwerk' bezocht welke geïnspireerd is door Stonehenge in Engeland. Omdat er klaarblijkelijk geen rotsblokken meer te vinden waren, heeft men maar wat andere grote objecten gebruikt...

Ook hebben we vandaag weer het nodige aan 'wild-life' gezien. Kleine prairiehonden, elks én we hebben onze eerste bizons op de gevoelige plaat vast kunnen leggen.
In het Custer State park hebben we tegen zonsondergang honderden bizons zien grazen op een berghelling. Volgens onze TomTom zou er op die helling ook een onverharde weg moeten lopen en wat doe je als je in een soort van terreinwagen rijdt...? Precies, en na enkele minuten reden we met de wagen echt dwars door de kudde bizons heen. Sommigen kwamen echter zó dichtbij dat het bijna angstig werd om verder te rijden. Het blijven natuurlijk wél wilde dieren! Na een kwartiertje vond ik het dan ook welletjes en heb de auto in z'n achteruit gezet en ben terug naar beneden gereden.

• 09 September 2017 - 09:28

Lisette:

Fantastisch al dat wildlife! Mooie foto's.