Van Victoria naar Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Van Victoria naar Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Van Victoria naar Seattle

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

30 September 2017 | Verenigde Staten, Seattle

De boot vanaf Vancouver Island naar de USA vertrekt om 15:00 uur. In verband met de douane-formaliteiten moeten we ons al om 13:30 melden bij de ferry. Dan hebben we nog genoeg tijd om 's morgens in de omgeving van Victoria nog wat geocaches te zoeken. Het is daar prima weer voor en op het moment dat we ons gaan aanmelden bij de boot begint het te plenzen. Da's mooi getimed dus.... Of het door de regen komt, weten we niet maar de meneer achter de ticketbalie vergeet schijnbaar van schrik een niet-onbelangrijke handeling te verrichten, voor zijn baas dan - maar in óns voordeel. Er is weliswaar een plaats voor ons gereserveerd aan boord maar die is nog niet betaald. En als we na anderhalf uur varen de boot weer afrijden, is er lekker nog steeds niets betaald....

Dachten wij we nu wel klaar waren met varen, daar dacht TomTom toch heel anders over want na een kleine 50 kilometer geeft hij vrolijk aan dat we met de veerboot verder moeten. We zijn dus nog steeds niet op het vaste land van de staat Washington aangekomen maar rijden dus nog op een eiland. Nou begrijpen we ook ineens waarom TomTom al die tijd al aangaf dat we 5 kwartier over de laatste 45 kilometer zouden gaan doen. TomTom wist dus wél van die laatste boottocht af...wij niet.

Als we eindelijk wel het vaste land hebben bereikt, is het inmiddels donker geworden. Het blijkt dan ook dat wij niet de enige zijn die naar Seattle rijden: het is hartstikke druk op de weg. Het is eventjes een half uur stressen maar dan staat de wagen netjes onder het hotel geparkeerd, midden in het centrum van Seattle.