Rocky Mountain National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Rocky Mountain National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Rocky Mountain National Park

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

07 September 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Een jet-leg krijg je normaliter op de terugreis vanuit Amerika naar Nederland. Hoe het verschijnsel heet waar Annemieke en ik last van hebben, zal ik ooit nog wel 'ns opzoeken. Feit is dat we allebei al om 05:00 uur vanochtend uit bed waren. We zijn dan ook vroeg de deur uitgegaan om in de stad Estes Park bij Egg & I te gaan ontbijten. Het restaurant gaat al om 06:00 uur open.
Na het ontbijt gaan we nu op 'legale' wijze het National Park in. De kassa is nu wel bemand dus 80 dollar armer maar een toegangskaart rijker, kunnen we nu zonder wroeging het park inrijden. Deze toegangskaart is overigens voor alle Amerikaanse parken geldig. Een dagkaart kost al 20 dollar dus die 80 dollar halen we er met gemak uit.

Via de Trail Ridge Road rijden we van de oostkant van het park naar de westkant. De rit van ruim 75 kilometer voert over een bergpas van ruim 3.800 meter hoogte. De lucht is niet helemaal helder als gevolg van een flink aantal bosbranden die verderop in het westen woeden. Toch hebben we nog een aantal mooie foto's kunnen maken. Echter niet van wilde dieren, ze lieten zich niet zien vandaag. Door de rokerige lucht bleven ze vast lekker onder de bomen. Ook tijdens een korte wandeling rondom het Bear Lake schitterden de dieren door afwezigheid.

Na al het natuurschoon zijn we ook nog eventjes naar het Outlet Center in Loveland geweest. Ondanks dat er een Sketchers schoenenzaak zit, hebben we er niets gekocht. De koffers zaten op de heenvlucht al helemaal vol.
Wel hebben we in het Outel Center bij de Cracker Barrel Old Country Store een prima dinner-plate naar binnen gewerkt. De inwendige mens moet wel goed verzorgd blijven....

• 08 September 2017 - 07:50

Carla:

Leuk hoor en mooie foto's

• 08 September 2017 - 09:59

Grätia:

Mooie foto's, meer meer.

• 08 September 2017 - 12:36

PjotrT:

Wat een mooie natuur. In deze omgeving is het leuk geocachen, wat jullie al een paar keer gedaan hebben.

• 08 September 2017 - 20:13

Nora :

Mooie foto's en leuk reisverslag.