Via Nederland naar Estes Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Via Nederland naar Estes Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Via Nederland naar Estes Park

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 September 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Na een prima ontbijtje met scrambled egg, bacon, wafels en sloten koffie gaat de autoreis nu echt beginnen. We hebben de beschikking over een best luxe Toyota Rav 4 met allerlei elektronische snufjes. Een radar die het verkeer vóór je in de gaten houdt en de auto automatisch afremt als de voorliggers dat óók doen. Ook gaat het optrekken daarna weer als vanzelf. Ik hoef alleen maar aan het stuur te draaien maar oh wee als je niet netjes tussen de witte lijnen rijdt want dan grijpt ie ook in. Voorlopig kan ik geen bochten meer afsnijden.

Het plaatsje Nederland doen we aan om er een soort geocache achter te laten (een trackable) en omdat de inwendige mens óók wat wil, nemen we bij de plaatselijke bakker een bak koffie met wat lekkers erbij.

We vervolgen de reis naar Estes Park via de 'Peak to Peak - scenic byway' alwaar we in het Rocky Mountain National Park de eerste wilde dieren kunnen spotten (een kudde elks, ook wel watipi's genoemd). De eerlijkheid gebied te bekennen dat we op illegale wijze het National Park hebben betreden - moeten ze de slagboom maar niet open laten staan terwijl de afdeling kaartverkoop gesloten is.