Van Gardiner naar Kalispell - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Van Gardiner naar Kalispell - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Van Gardiner naar Kalispell

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

17 September 2017 | Verenigde Staten, Kalispell

Als het goed is, hebben we vandaag de langste autorit van deze vakantie gehad. De 640 kilometer ging voornamelijk door een vallei met aan weerszijde bergen die, zo leek het, met poedersuiker waren bestrooid. De besneeuwde bergtoppen staken schril af tegen de zonovergoten glooiende vlakten die ervoor liggen. Overigens mag je je afvragen waarom ze hier zo'n brede 4-baans 'free-way' hebben aangelegd, want je komt niets tegen onderweg. Geen bijzondere plaatsen die het noemen waard zijn, al kwamen we een verkeersbord tegen waarbij we even dachten dat we ergens een verkeerde afslag hadden genomen. Wie sticht er hier nou een stad met de naam Belgrado of Amsterdam....?

Eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen, wacht ons een domper. De weg naar het National Glacier Park is afgesloten vanwege een paar bosbranden die al sedert 10 augustus woeden. Een bezoekje brengen aan dat park zit er dus helaas niet in en, erger nog, overmorgen zouden we ook weer door dat park moeten rijden naar de volgende bestemming. Misschien brengt de te verwachten regen van morgen daar nog verandering in. Zo niet, dan moeten we een flink eind omrijden.