Van Kalispell naar Cranbrook - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Van Kalispell naar Cranbrook - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Van Kalispell naar Cranbrook

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

19 September 2017 | Canada, Cranbrook

Door ons reisbureau zijn we op de hoogte gebracht dat het hotel in Waterton is ontruimd vanwege de bosbranden. Het hotel zélf had voor ons al een ander hotel geboekt in Calgary maar ons reisbureau vond die afstand net even te groot. Uiteindelijk is een hotelkamer geboekt in Cranbrook (Canada).

De USA vond het klaarblijkelijk verschrikkelijk om ons te zien vetrekken en de lucht huilde tranen met tuiten (it's raining cats and dogs). Toen we de grens tussen de USA en Canada nét over waren, geloof het of niet, hield het op met regenen en begon het zonnetje zelfs nog even te schijnen. Dat heeft ook weer te maken met vochtige lucht die door de wind de berg over geblazen wordt en dus moet stijgen. De lucht die omhoog moet, koelt af en kan minder vocht bevatten en daarom zal het gaan regenen. Nou, heb ik destijds goed opgelet met de aardrijkskundeles of niet....?