Van het Teton-park naar Yellowstone - Reisverslag uit Calamity Janes Trailer Court, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu Van het Teton-park naar Yellowstone - Reisverslag uit Calamity Janes Trailer Court, Verenigde Staten van Eric Remmerswaal - WaarBenJij.nu

Van het Teton-park naar Yellowstone

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

13 September 2017 | Verenigde Staten, Calamity Janes Trailer Court

Vandaag heeft Annemieke d'r eerste wandeling (6 kilometer) van deze vakantie gedaan. Een smal bospad naar het Riddle Lake in het Yellowstone National Park zonder al te veel stijging en daling. Haar knie zat stijf ingepakt in een brace en morgen maar even afwachten of er een reactie komt.... Ze vond het vooral lastig om bij iedere stap geconcentreerd te kijken waar of ze haar voet kon neerzetten om zodoende de minste druk op de knie te krijgen. Het ergste vond ze nog dat we op een enkele eekhoorn na, weer geen wild-life hebben gezien. Om daarna direct te relativeren dat het maar beter was ook, gezien die klutsknie...

Omdat het nog veel te vroeg is om ons bij de receptie te melden, gaan we vast een stuk van de Grand Loop Road rijden. We rijden daarbij de kant op van de bekendste geiser: Old Faithfull. Daar aangekomen weten we brutaal een plekje op de eerste rij te bemachtigen. Onze aanstaande buurman keek mij nogal geïrriteerd aan terwijl ik dacht: "ach joh....die twee rugzakken van jou en je vrouw kunnen gewoon op de grond staan en dan kunnen wij ook zitten". En als of ie m'n gedachten kon lezen, die rugzakken gingen inderdaad op de grond en wij op de bank.
Al na zo'n 5 minuten begon Old Faithfull al wat stoom af te blazen en te sputteren en na een klein kwartier begon de geiser met spuiten. De dreigende donkere wolkenlucht stak fel af tegen de zonverlichte geiser.

Daarna zijn we weer een stukje verder gereden en kwamen terecht bij de 'Black Sand Basin' waar allerlei kleurrijke hot-springs en bubbelpoeltjes actief zijn.